G jak Green – zielona energia
Zielona energia elektryczna wytwarzana jest z odnawialnych źródeł energii. Im wyższy jest udział zielonej energii elektrycznej w całym miksie energetycznym, z którego dostarczany jest prąd ładowania, tym lepszy ślad CO2 e-samochodu.
Volkswagen, poprzez swoją spółkę zależną Elli (Electric Life), produkuje ogólnodostępną i w pełni wolną od CO2 energię elektryczną (Volkswagen Naturstrom®). Dalsze rozwiązania będą oferowane już w 2020 roku przy wprowadzeniu na rynek modelu ID.3 (między innymi: inteligentne taryfy energii elektrycznej, wallboksy i stacje ładowania, jak również ważna w całej Europie karta doładowująca We Charge).
H jak High Power Charging – ładownie dużej mocy
W celu zwiększenia zasięgu i dostępności elektromobilności, współzałożona przez Volkswagena firma IONITY tworzy w całej Europie sieć stacji szybkiego ładowania HPC (High Power Charging) o mocy do 350kW.
W całej Europie powstanie 400 stacji, zlokalizowanych głównie przy autostradach. IONITY pozyskała lokalnych partnerów już w 19 krajach i stale pracuje nad poszerzeniem swej oferty. Stacje HPC o umiarkowanej mocy 125kW, umożliwiają naładowanie akumulatora Volkswagena ID.3 do 80%, w zaledwie 30 minut – a więc w tyle, ile trwa średni postój na autostradzie. Odpowiada to zakresowi od 150 km do 260 km (w zależności od stylu jazdy kierowcy).
Z każdą z tych inicjatyw Volkswagen dąży do tego samego celu: ułatwienia ładowania zawsze i wszędzie. Wkrótce użytkownicy e-samochodów nie będą już musieli myśleć o dostępności kolejnej stacji ładującej ani zasięgu swojego pojazdu.
W ten sposób Volkswagen czyni e-samochody odpowiednimi do codziennego użytku w wielu różnych scenariuszach, wyprowadzając mobilność elektryczną z niszy i czyniąc ją prawdziwą masową technologią przyszłości.
I jak ID
Bezsprzecznie Volkswagen, wśród chyba wszystkich innych producentów samochodów, napędza e-mobilność najbardziej konsekwentnie i z największym zaangażowaniem. Do 2025 roku, Grupa VAG zamierza produkować milion samochodów rocznie!
W ciągu następnych pięciu lat firma zainwestuje ponad 44 miliardy euro w e-mobilność, systemy umożliwiające autonomiczną jazdę, nowe usługi mobilności i cyfryzację. Jest to największa ofensywa w całej historii motoryzacji.
Od 2020 roku Volkswagen wprowadzi na rynek pierwsze modele z rodziny ID. Jest to linia całkowicie zaprojektowana do mobilności elektrycznej i optymalnie wykorzystuje potencjał tej technologii.
Będą to samochody z przestronnymi wnętrzami, z bogatym pakietem nowych usług mobilnych, z dynamicznymi osiągami i długimi dystansami przejazdu. Pierwszym produkowanym modelem, będzie ID.3 – jego produkcja zacznie się w fabryce w Zwickau już pod koniec 2019 roku.
Następnie będzie ID.BUZZ, limuzyna ID.VIZZION, później będą SUV-y ID.CROZZ i ID.ROOMZZ. w ten sposób Volkswagen zaoferuje atrakcyjne samochody elektryczne w każdym segmencie.
Lubisz motoryzację?
Polubisz i nas!
Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!
U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!