Autorud Online - kupuj tak, jak Ci wygodnie

Historia jakiej nie znacie - wspaniała siódemka Golfa!

23.10.2019 r.

Trwa odliczanie do nowego Golfa - ósma generacja podąża potężnymi śladami swoich poprzedników.

Żaden inny europejski samochód nie był częściej sprzedawany.

W ciągu ostatnich 45 lat wyprodukowano ponad 35 milionów sztuk Volkswagena Golfa. Z czysto matematycznego punktu widzenia, co 40 sekund ktoś na świecie decyduje się na jego zakup. Jest to pojazd, który od siedmiu pokoleń, wszystkim umożliwił motoryzacyjny rozwój.

Od czasu wprowadzenia na rynek w 1974 r. Jest uważany za prekursora klasy kompaktowej, która wkrótce została nazwana „klasą golfowa”. Od tego czasu wszyscy inni musieli konkurować z golfem. I to nie tylko lokalnie, ale również i globalnie, ponieważ Golf jest światowym bestsellerem.

 

Golf I: 1974–1983

1974 to rok, w którym Niemcy po raz drugi stają się mistrzami świata w piłce nożnej, Armia Terakotowa zostaje odkryta w Chinach, ABBA wygrywa Konkurs Piosenki Eurowizji z „Waterloo”, a prezydent USA Richard Nixon rezygnuje z powodu afery Watergate. Jest to również rok, w którym Volkswagen prezentuje pierwszego Golfa, następcę Garbusa.

Krok od Garbusa do golfa był rewolucyjny. Wraz z przejściem z chłodzonego powietrzem tylnego silnika na chłodzony wodą silnik przedni stworzono zupełnie nowy układ pojazdu.

Cechy stylistyczne najbardziej udanego projektu kompaktowego samochodu? Główne elementy stylistyczne Golfa I - sylwetka z pionowym, solidnym słupkiem C, efektowne nadkola i poziomy przód z wąską kratką, a przednie światła skierowane w dół - które zresztą do dziś można znaleźć w każdym Golfie.

W marcu 1974 r. Pierwszy Golf zjechał z linii montażowej w Wolfsburgu.

Reklama zaczyna się od hasła: „Nowy popularny sport: golf” – i to była wizja, która poprzez następne dziesięciolecia miała stać się faktem.

Golf I generacji został sprzedany w ilości 6,99 mln sztuk.

 

Golf II: 1983-1991

Tak, jest następca! I oto jest: Golf II jest większy i bardziej aerodynamiczny. Projektanci konsekwentnie śledzą DNA Golfa I i w następnej generacji wprowadzają nowe, progresywne detale.

Oryginalny scenariusz Volkswagena z 1983 r .: „Golf musi pozostać golfem.

Nie ma więc żadnego nowego projektu, który odbiegałby od koncepcji Golfa - ale mimo to nowy samochód od zderzaka do zderzaka jest zgodny z mottem: ciągłość koncepcji, postęp w szczegółach i jakość.

Tył jest radykalnie zaprojektowany: tylne światła Golfa I są umieszczone na samym dole tuż nad zderzakiem - w przypadku Golfa II przesuwają się teraz w górę. Żaden inny samochód w 1983 roku tego nie ma. Tymczasem słup C, który po dzień dzisiejszy jest typowy dla wszystkich modeli, buduje pomost między pokoleniami. To sprawia, że ​​Golf II jest niepowtarzalny i odporny na próby jego podrobienia przez inne marki.

Nowy pojazd jest przejawem „fenomenu golfa” - Volkswagena par excellence. Staje się lustrzanym odbiciem marki: kompaktowy samochód o statusie ponadklasowym, który dociera do wszystkich poziomów społeczeństwa.

Produkcja seryjna drugiego Golfa rozpoczyna się w fabryce w Wolfsburgu w czerwcu 1983 r. Innowacje techniczne: układ przeciwblokujący (ABS), wspomaganie kierownicy i „Syncro”, pierwszy Golf z napędem na wszystkie koła. I już w 1989 r. - 30 lat temu! - Volkswagen zaprezentował prototyp tego Golfa z napędem elektrycznym (Golf Citystromer) i studium Golf Hybrid.

Znajduje się również w czołówce, jeśli chodzi o środowisko: to Golf, który we wrześniu 1984 r. po raz pierwszy miał regulowany katalizator w 1,8-litrowym silniku wtryskowym. Pięć lat przed obowiązkowym wprowadzeniem katalizatorów w Niemczech. W 1989 r. Pojawił się pierwszy silnik Diesla z katalizatorem - również pierwszy na świecie.

Golf II generacji został sprzedany w ilości 6,3 mln szt.

 

Golf III: 1991-1997

Tak, wygląda inaczej - ale nadal jest natychmiast rozpoznawalny jako Golf: Golf III był pierwszym modelem, który był i dynamiczny i jednocześnie aerodynamiczny (wartość współczynnika oporu: 0,30).

Przechodząc od pierwszego do drugiego Golfa, samochód został powiększony, zainstalowano mocniejsze silniki i zapewniono lepsze prowadzenie. W trzeciej generacji projektowanie odegrało większą rolę. Teraz Golf wygląd emanuje bezpieczeństwem i jakością.

Wraz z Golfem III, Volkswagen rozpoczął nową erę bezpieczeństwa. Z jednej strony był dostępny od 1992 roku z przednimi poduszkami powietrznymi. Z drugiej strony duże postępy w projektowaniu nadwozia doprowadziły do ​​znacznej poprawy bezpieczeństwa biernego i charakterystyki zderzenia.

Innowacje techniczne: sześciocylindrowy silnik (VR6), tempomat, katalizator utleniający do silników Diesla i silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem (TDI), które podniosły temat diesla i dynamiki jazdy na zupełnie nowy poziom. W 1996 roku Golf miał również swoje pierwsze boczne poduszki powietrzne, a wkrótce potem ABS stał się standardem dla wszystkich modeli Golfa.

Golf III generacji został sprzedany w ilości 4,83 mln sztuk.

 

Golf IV: 1997 - 2003

Ciągłość prowadzi do sukcesu. Golf IV zostaje zaprezentowany prasie 18 sierpnia 1997 r w Bonn. Długi dach, stromy tył i potężny słupek C stanowią część DNA projektu marki. Sukcesem okazała się strategia marki zmieniająca Golfa w sposób ewolucyjny, a nie rewolucyjny.

Ale Golf IV był nie tylko przełomowy wizualnie, był także przełomowy technicznie. Dzięki temu Volkswagen osiągnął nowy standard jakości w tym segmencie i był pierwszym producentem, który przekroczył granice klas. W 1998 roku w Golfie zadebiutował Electronic Stability Control (ESC) – i to była prawdziwa demokratyzacja bezpieczeństwa.

Techniczne kamienie milowe zostały osiągnięte także w czwartej generacji: w 1998 r. wprowadzono pierwszego Golfa z napędem na wszystkie koła ze sprzęgłem Haldex - Golf 4MOTION.

Niedługo potem Golf wprowadził 6-biegową skrzynię biegów. Z okazji 25 urodzin wprowadza na rynek specjalny model GTI o mocy 132 kW / 180 KM, Golf GTI „Edition 25”, który jest obecnie bardzo poszukiwany jako model kolekcjonerski.

W 2002 roku Volkswagen zaprezentował najbardziej sportowego jak dotąd Golfa: szybki Golf R32 o prędkości 250 km/h. Ten najlepszy model z tej serii jest dostępny po raz pierwszy z rewolucyjną, szybką i ekonomiczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG).

W czerwcu 2002 roku Golf wyprzedza w sprzedaży Garbusa. Z 21.517.415 wyprodukowanymi modelami staje się samochodem wszechczasów.

Golf IV generacji został sprzedany w ilości 4,99 mln sztuk.

 

Golf V: 2003 - 2008

W 2003 roku Golf stał się najlepiej sprzedającym się niemieckim samochodem. Jest uważany za „das Auto” par excellence, jako jedyny pojazd w klasie kompaktowej ze statusem bezklasowym. A golf V generacji?

DNA pierwszej generacji pozostaje podstawą, ale sama liczba V została na nowo odkryta. Konstrukcja z charakterystycznym słupkiem C, mocnym tyłem, zdecydowanie sportowym przodem i muskularną sylwetką sięgającą do tyłu, nadal pozostaje dynamiczna. Nowością w golfie jest część przednia: po raz pierwszy maska ​​podąża za konturem reflektorów - jak w samochodzie sportowym.

Piąta generacja zachwyca również wieloma innowacjami technicznymi: spawany laserowo korpus, tylne boczne poduszki powietrzne, czterowahaczowe tylne zawieszenie, 7-biegowa DSG, reflektory biksenonowe, czujnik deszczu i panoramiczny dach. A ponadto: system bezpośredniego wtrysku benzyny z turbodoładowaniem w GTI i pierwszej na świecie Twincharger (TSI).

W 2006 r. Zadebiutował Golf Plus, a w 2007 r. Cross Golf, nowe kombi i ekonomiczny Golf BlueMotion.

Piąta generacja Golfa pod względem komfortu, dynamiki i jakości, po raz pierwszy wyprzedziła wielu swoich konkurentów z wyższej półki.

Golf V generacji został sprzedany w ilości 3,4 mln sztuk.

 

Golf VI: 2008 - 2012

Golf VI jest początkiem cichej rewolucji: wraz z jego premierą, technologie bezpieczeństwa z klasy luksusowej przenoszą się do segmentu pojazdów kompaktowych. Szósta generacja została zaprezentowana prasie światowej na Islandii we wrześniu 2008 roku.

Wprowadzenie na rynek odbyło się pod hasłem „Doświadczenie na nowo”. Korpus spawany laserowo jest tak stabilny, że uzyskał maksymalnie pięć gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP.

Kolanowa poduszka powietrzna jest teraz standardowo dostępna. Istnieje również wiele systemów wspomagających, które wciąż cenimy w Golfie: automatyczne sterowanie światłami drogowymi Light Assist, ParkAssist, asystent ruszania pod górę, elektroniczne sterowanie amortyzatorem DCC, system start / stop, tryb rekuperacji, dynamiczne oświetlenie zakrętów i tylne światła LED.

Nic więc dziwnego, że w 2009 roku najbardziej zaawansowany Golf stał się „Światowym samochodem roku”.

Golf VI generacji został sprzedany w ilości 2,85 mln sztuk.

 

Golf VII: 2012-2019

Coś innego - ale nadal wygląda cholernie dobrze!

Siódma generacja Golfa, wprowadzona na rynek w 2012 roku, to pierwsza seria modeli Volkswagena oparta na modułowej płycie MQB. Dzięki MQB i zupełnie nowym proporcjom konstrukcja staje się również bardziej dynamiczna. Dzięki temu, zwiększono rozstaw osi i skrócono przedni zwis, zabieg ten spowodował, że maska stała się optycznie dłuższa.

Technologicznie jego konstrukcja wyznacza nowe standardy: jego waga została zmniejszona o 100 kilogramów, a zużycie paliwa w zależności od silnika jest do 23 procent niższe.

Siódma generacja Golfa wprowadziła nowy typ zdigitalizowanych wyświetlaczy i elementów operacyjnych.

Kolejnym kamieniem milowym była elektryfikacja klasy kompaktowej w 2014 roku: całkowicie elektryczny e-Golf miał w tym czasie zasięg około 190 kilometrów. Niedługo potem uruchomiono produkcję Golfa GTE z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV).

Golf VII generacji został sprzedany w ilości 6 mln sztuk.

 

Przyszłość? Witamy!

 Chcesz poznać więcej szczegółów?

Zapraszamy do nas!

Dołącz do nas na Facebook i bądź na bieżąco!

U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!