Rok 2020, Audi rozpocznie od naprawdę mocnego tupnięcia! Na rynku pojawi się RS6 Avant!
Audi Sport właśnie pokazało czwartą już generację modelu RS6 Avant, ale tym razem w połączeniu z łagodną hybrydą V8 o mocy aż 591 KM.
To bardzo gorące kombi jest jednym z sześciu nowych modeli Audi Sport, które niebawem mają pojawić się w salonach, w tym między innymi też SUV-y RSQ3 i RSQ8.
Kierownik projektu Michael Binder powiedział, że RS6 Avant reprezentuje „DNA Audi Sport”. Model czwartej generacji został gruntownie przerobiony w stosunku do A6 Avant, aby w ten sposób zaprezentować najnowszy język stylistyczny działu samochodów wyczynowych Audi.
Jedynymi panelami nadwozia przeniesionymi ze standardowego A6 są przednie drzwi, dach i pokrywa bagażnika. Cała reszta to konstrukcja unikatowa tylko dla modelu RS. Nowe panele sprawiają, że nadwozie jest o 80 mm szersze niż standardowe A6, które mierzy 1886 mm.
Zmodernizowany przód zawiera nową maskę z „kopułą mocy” i cieńsze reflektory zaczerpnięte z A7. Przednia osłona chłodnicy w błyszczącym czarnym kolorze jest zaprojektowana wyłącznie dla modelu RS, a wloty powietrza wbudowane w przedni zderzak stylizowane są na wzór modelu R8. Po raz pierwszy logo Audi jest dostępne jako część pakietów stylizacji w kolorze czarnym.
Dostępne są progi boczne i spoiler dachowy charakterystyczny dla RS, a specjalnie zaprojektowany tył zawiera śmiały dyfuzor i podwójne owalne rury wydechowe.
Wewnątrz, skórzana sportowa kierownica wyposażona jest w aluminiowe manetki RS, a sportowe siedzenia pokryte są skórą i Alcantarą.
Binder powiedział, że celem było „zapewnienie maksymalnej wydajności bez żadnych kompromisów”, co znajduje odzwierciedlenie w 565-litrowym bagażniku, niezmienionym w stosunku do standardowych A6, który powiększa się do 1680 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach 40/20/40.
Podobnie jak w poprzedniej generacji, nowy RS6 napędzany jest 4-litrowym silnikiem benzynowym z podwójnym turbodoładowaniem TFSI o pojemności 4,0 litra, teraz jednak dodatkowo wzmocnionym przez układ hybrydowy. Dzięki temu, układ napędowy wytwarza 591 KM - w porównaniu z 552 KM w poprzednim modelu.
Nowy RS6 Avant przyspiesza 0-100 km/h w 3,6 sekundy. Regulowana prędkość maksymalna do 250 km/h może zostać zwiększona do 280 km/h lub do ponad 310 km/h, odpowiednio z opcjonalnymi pakietami Dynamic i Dynamic Plus.
W standardzie moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła, z podziałem 40/60 pomiędzy przednią i tylną oś, poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która ma opcję uruchamiania i selektywną kontrolę momentu obrotowego.
Funkcja Drive Select zyskuje konfigurowalne tryby RS1 i RS2, które są aktywowane przyciskiem „Tryb RS” umieszczonym na kierownicy. Oprócz dostosowania silnika i szybkości reakcji na polecenia, umożliwiają one także tworzenie niestandardowych informacji w systemie Virtual Cockpit.
RS6 standardowo montowany jest na 21-calowych kołach, z opcjonalnymi 22-calowymi kołami, a adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie oferuje już w standardzie. RS6 jest o 20 mm niższe w porównaniu do standardowego modelu A6 i jest obniżany o dodatkowe 10 mm powyżej prędkości 120 km/h. Sportowe zawieszenie z dynamiczną kontrolą jazdy jest opcjonalne. Standardowe stalowe hamulce można ulepszyć do tarcz ceramicznych.
Jaka będzie cena tego wyjątkowego modelu w polskich salonach?
U nas wszystkiego się dowiecie!
Lubisz motoryzację?
Polubisz i nas!
Obserwuj nas na Facebook i bądź na bieżąco!
U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!