Zdigitalizowany, zawsze połączony i niewiarygodnie inteligentny.
Golf od ponad czterech dekad jest najpopularniejszym europejskim samochodem.
24 października 2019 r., od światowej premiery Golfa 8 generacji rozpoczął się nowy rozdział w historii tego bestsellera - cyfrowy, zawsze połączony i niezwykle intuicyjny w obsłudze. Nigdy wcześniej Golf nie był tak nowoczesny i postępowy.
Wraz z wprowadzonymi wersjami hybrydowymi elektryzuje klasę kompaktową, a cyfrowe wnętrze umożliwia nowy wymiar intuicyjnej obsługi.
To pierwszy Volkswagen, który poprzez system Car2X korzysta z inteligencji roju, otrzymuje i przekazuje innym samochodom płynące z drogi ostrzeżenia.
Przyszłość? Witamy!
Pod względem technologii, od czasu swojego debiutu to największy krok do przodu. Z jednej strony jest zupełnie nowy, ale DNA Golfa nadal mocno bije - Golf pozostaje Golfem. Ponadczasowa koncepcja Golfa, która przez dziesięciolecia definiuje markę, widoczna jest w każdym zewnętrznym detalu.
Nowy Golf sprawia, że zrównoważona mobilność dostępna jest dla wszystkich. Co więcej, dzięki temu Golfowi Volkswagen przechodzi do zdigitalizowanej, ale nadal niezwykle intuicyjnej obsługi. W świecie, w którym stale rośnie złożoność, nowy Golf pozwala kierowcy intuicyjnie obsługiwać pojazd.
Pięć napędów hybrydowych.
Wraz z nowym Golfem Volkswagen rozpoczął ofensywę hybrydową. Jako pierwszy model marki, Golf 8 dostępny będzie w co najmniej pięciu wersjach z napędem hybrydowym. Trzy wersje hybrydowe typu Mild-Hybrid (akumulator litowo-jonowy 48V) eTSI: 110KM, 130KM i 150KM, a oprócz tego 2 wersje w technologii Plug-In (eHybrid) o mocy 204KM i 245KM (wersja sportowa GTE). W tych wersjach Golfa możemy pokonać dystans do 60km całkowicie na silniku elektrycznym.
Wydajna benzyna i olej napędowy - oszczędność zużycia do 17%
Oprócz napędów hybrydowych, opcje napędu dla nowego Golfa obejmują również benzynę (TSI), olej napędowy (TDI) i napęd na gaz ziemny (TGI), dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM, dwa czterocylindrowe silniki diesla o mocy 115 KM i 150 KM oraz TGI o mocy 130 KM.
Nowe jednostki TSI pracują w cyklu Millera i dzięki temu charakteryzują się szczególnie niskimi wartościami zużycia paliwa i emisji CO2. W jednostkach TDI zastosowano dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), co przyczyniło się do obniżenia poziomu emisji tlenków azotu (NOx) nawet o 80%, a zużycie paliwa, w porównaniu do poprzednika, może być mniejsze o 17% .
Zawsze podłączony + system Car2X w standardzie.
Za pośrednictwem systemu Online-Connectivity-Unit (OCU), wszystkie cyfrowe systemy w nowym Golfie są nie tylko połączone ze sobą, ale również ze światem zewnętrznym.
Zawsze podłączony do Internetu Golf oferuje m.in. funkcję sterowania głosowego, mobilny kluczyk czy możliwość jazdy w trybie półautomatycznym z prędkością do 210 km/h (Travel Assist). Ponadto, wiele funkcji i systemów będzie można odblokować w późniejszym czasie za pomocą usługi „My Upgrade”.
Nowy Golf jest również pierwszym Volkswagenem, który standardowo łączy się ze swoim otoczeniem za pośrednictwem Car2X: sygnały z infrastruktury drogowej oraz informacje z innych pojazdów w odległości do 800 metrów przekazywane są kierowcy i pokazywane na wyświetlaczu. Golf dzieli te ostrzeżenia z innymi autami wyposażonymi w Car2X. Inteligencja roju staje się rzeczywistością i stanowi początek nowej fazy bezpieczeństwa ruchu.
Chcesz poznać więcej szczegółów?
Zapraszamy do nas!
Dołącz do nas na Facebook i bądź na bieżąco!
U nas zawsze ciekawe informacje i gorące newsy!